דף הבית > מיזוג אוויר והסקה > בחירת רדיאטור לחימום הבית

בחירת רדיאטור לחימום הבית

לקראת בוא החורף אנו שוב מתלבטים לגבי אמצעי החימום הטובים ביותר שיפנקו אותנו ויהפכו את הימים והלילות לחמימים ונעימים. ישנן לא מעט אפשרויות בתחום זה כמו מזגנים, תנורי ספיראלה, מקרני חום, קמינים וכדומה, ואחד המוכרים שבהם הוא הרדיאטור. על בחירת רדיאטור לחימום הבית בחורף הקרוב תוכלו לקרוא במאמר הבא.

מה זה רדיאטור?

המילה רדיאטור באה מהמונח הלועזי Radiate כלומר להקרין או להפיץ. אכן, הרדיאטור הוא מכשיר המקרין חום ועושה זאת לרוב באמצעות חימום שמן. מדובר במכשיר מתכתי בעל מספר משתנה של פאות עם גוף חימום שמחמם שמן, וכך מוקרן חום החוצה מהפאות באופן הדרגתי, מתון ונעים.

רדיאטור

יש לציין כי קיימים גם מכשירים שאינם מכילים שמן, אך בניגוד לנהוג לחשוב רדיאטור אינו פועל על מים. המים משמשים במערכות הסקה מרכזיות שהיו נפוצות בעיקר בעבר, כאשר הנוזלים מחוממים בגז ולאחר מכן זורמים בצינורות. מדובר באפקט דומה להפצת החום הנעימה של הרדיאטור, אך כאן מדובר במכשיר חשמלי אחד ולא במערכת שלמה, וכאמור הוא עובד לרוב על שמן.

מדוע לקנות רדיאטור?

יש מספר סיבות שבגללן רדיאטור הוא מוצר פופולארי בבתי אב בישראל מזה שנים רבות.

 

ראשית, מדובר במכשיר המפיץ חום נעים מאוד ואנו לא סתם חוזרים על אותה נקודה, שכן לא מעט אנשים סובלים מהיובש שמייצרים מזגנים. מבחינתם, הרדיאטור מהווה פינוק של ממש והוא גם טוב לחדרי תינוקות שבהם רצוי לשמור על לחות מיטיבה.

 

שנית, הרדיאטור הוא מכשיר בטוח מאוד לשימוש שכמעט לא ניתן להיכוות ממנו, אלא אם מדובר בפעוט שנשען עליו ואינו עוזב למשך זמן רב.

 

אגב, ישנם גם מכשירים עם לוח הגנה מיוחד נגד כוויות אך אם אינכם מהמהדרין בשמירה על בטיחות לא בטוח ששווה להשקיע בהם. יחד עם זאת, עדיין כדאי להשקיע מחשבה בתחום הבטיחות ולרכוש מכשיר שיש בו מפסק המפסיק מיידית את הפעילות בעת זיהוי נפילה.

רדיאטור

מעבר לכך, הרדיאטור שקט לחלוטין, נחשב לאמין מאוד, ובניגוד למזגן גם אפשר לנייד אותו מחדר לחדר בלי בעיה, אך זאת במידה שתקנו מכשיר עם גלגלים וכדאי שתהיה לו גם ידית שאינה מתחממת.

חסרונות שצריך להכיר

מצד שני, חשוב לדעת שלרדיאטורים יש גם כמה חסרונות, והראשון שבהם הוא צריכת חשמל גבוהה יחסית. כמה גבוהה? הדבר תלוי בהספק החשמלי של המכשיר שמגיע עד שלושת אלפים וואט, ולרוב עומד על כאלפיים וואט, מה שאומר הוצאה של כשקל לשעה. בחישוב פשוט, רדיאטור שהושאר לעבוד 10 שעות בלילה עולה לכם עשרה שקלים, ואם תכפילו זאת בשלושים יום בחודש קיבלתם הוצאה רצינית על מכשיר אחד. אמנם יש בתוכו תרמוסטט שאמור לכבות אותו בטמפרטורה שקבעתם, אך בלילות קרים הוא בהחלט עשוי לפעול שעות ארוכות. זוהי אחת הסיבות לכך שכדאי לקנות מכשיר עם טיימר שניתן לכוון מראש לשעות פעילות מסוימות ולא יותר מכך.

 

מאחר שרדיאטורים מתקררים לאט החדר ימשיך לקבל את חום הפאות והשמן גם לאחר הכיבוי, ולא תתקררו מהר. ואם כבר דיברנו על התקררות איטית, אחת המגבלות הידועות של רדיאטורים היא חימום איטי יחסית לתנורים ומזגנים, כך שהחדר נשאר קר ליותר זמן מרגע ההדלקה (אם כי ישנם מכשירים משופרים שכבר מחממים הרבה יותר מהר).

 

אגב, מאחר שמדובר בצרכן חשמל גדול ישנה עדיפות לחיבורו אל שקע כוח המסוגל להעביר זרם חזק יותר ולמנוע קצרים. יש לציין שקיימים פתרונות שונים לעניין החימום האיטי, כמו מנוע טורבו או מפזר חום, אך הם מייקרים את המוצר ומפחיתים מבטיחותו.

עוד שתי נקודות חשובות לבחירת רדיאטור

מלבד הנקודות שתוארו לעיל כדאי להתייחס לשני הנושאים הבאים:

• מחירים – עלויות של רדיאטור נמוכות כמובן משל מזגן אך לרוב גבוהות משל תנור רגיל, ונעות בין מאות בודדות של שקלים ועד ליותר מאף ₪ כתלות ביצרן, בעוצמה, במספר הפאות ובתוספות כמו לוח מגן או מנוע טורבו. בנוסף, כמו עם מכשירים רבים אחרים גם כאן יש השפעה למקום שממנו קונים, ולכן כדאי לבצע סקר שוק ולמצוא מכשיר אמין ומתאים במחיר המשתלם ביותר. אגב, עדיף שלא לדחות את הקנייה לימים הקרים כי אז הביקוש הגבוה מוביל לעליית מחירים.

 

• התאמה לצרכים – הנקודה המרכזית שצריכה להתברר היא מהו גודל החדר שאתם מעוניינים לחמם, ובכל מקרה קחו בחשבון שהרדיאטור לא נועד לחללים גדולים כמו הסלון. הוא פשוט לא יצליח להעלות את הטמפרטורות בהם באופן משמעותי. כמובן, הוא גם לא יסייע למרפסת או לחצר חיצונית. גודל החדר וגם הטמפרטורות השוררות באזור מגוריכם בחורף ישפיעו על הבחירה בין רדיאטור עם 4, 6, 8 ועד ל- 14 פאות, כאשר בדרך יש לקחת בחשבון פאה אחת לכל מטר רבוע של חדר. מובן מאיליו שככל שיש יותר פאות כך העוצמה גדלה, אך מצד שני גם צריכת החשמל ועלות הרכישה, לכן קנו את המכשיר הדרוש לכם ולא מעבר לכך.

[ssba]
השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים מומלצים

מילון מונחים

מילון מושגים – גינון

אבני טוף אבנים שנוצרו מאפר געשי, רכות יחסית ובעלות נקבוביות, אבני הטוף משמשות כמצע גידול לצמחים בגינות נוי ובחממות. אדנית מכל...


מילון מושגים נגרות

אף מים חריץ לאורך משטח השיש הבולט מתחום ארון המטבח למניעת זליגת מים על הארון.   ארון עליון ארון מטבח...


מילון מושגים כלים סניטרים

אגנית משטח מוגבה או שקוע עשוי ממתכת או פרספקס בפינת המקלחת, עם פתח ניקוז.   אינטרפוץ צומת של מים חמים...


מילון מושגים לריצוף חוץ ופיתוח

אבן משתלבת אבן מלאכותית דקורטיבית, עשויה מבטון, משמשת לשבילים, לכבישים, מדרכות וכו'.   אבן שפה מלבן מוארך מאבן מלאכותית, או...


מילון מושגים מחמם מים

אבנית שכבה המצטברת בדוד ובצנרת כתוצאה מהמסת יוני סידן, מגנזיום ומימן פחמתי במים חמים.   אמבטיה מיכל איסוף וניקוז מים...


מילון מושגים – גגות

אגד מתועש אגד שהכינו אותו מראש והוא מובא לאתר בצורתו הסופית.   איסכורית לוחות מתכת מבודדים וללא בידוד באורכים שונים,...


מילון מושגים דלתות, חלונות ותריסים

אדן חלון סף החלון התחתון, בדרך כלל מוגן כנגד חדירת מים, על ידי משטח אבן נסורה.   דלת מחסום לפתח...


מילון מושגים לעבודות צבע

בונדרול שכבת יסוד לפני צביעת קירות.   גלוון תהליך הגנה כנגד חלודה במתכת.   גלון יחידת נפח שווה בבריטניה ל...


מילון מושגים- טיח

אשפרה הרטבת הטיח לחיזוק ומניעת סדקים   הרבצה שכבת טיח ראשונה (טיח שחור).   הרטבה התזת מים על הקיר יום...


מילון שימושי לפרק ריצוף

אבן נסורה ושיש אריחים הנחצבים מחומרים טבעיים כגון אבנים מקומיות, או משיש, עוברים תהליך עיבוד, ניסור חיתוך והחלקה.   אנטי...


מילון מושגים בחשמל

מצורף רשימת מושגים בחשמל. איזולירבנד סרט בידוד לחוטי חשמל ולסימון סוג הפאזה לכל חוט.   אמפר עוצמת הזרם. כמות החשמל...


מילון מושגים אינסטלציה סניטרית

מילון מושגים אינסטלציה צרפנו מילון מושגים אינסטלציה וסניטרית כך שתוכלו להבין את האינסטלטור על מה הוא מדבר. אינסטלציה סניטרית מערכת...


מילון שימושי איטום גגות

איטום גג מניעת אפשרות לחדירת מי גשם מהגג לתוך הבית. אשפרת בטקל הרטבה לקבלת חוזק ומניעת סדקים. בטקל בטון קל...


שלד בניין – מילון מושגים

אשפרה – חיזוק בטון ומניעת סדקים ע"י הרטבתו במים מיד עם התקשותו .   בטון – תערובת של צמנט (מלט),...


מאמרים בנושא

הגדרות

הגדלת מסך
1.5X
גודל גופן
0

מדריך של ניווט מקלדת!

כאן ישנה רשימת פעולות אפשרית בעזרת מקלדת:

  • פתיחת חלון עזרה: i או h
  • לדלג לאלמנט הבא: tab
  • לחזור לאלמנט קודם: tab + 
  • לפתיחת רשימה נפתחת לחצו: shift + 
  • לפתיחת רשימה נפתחת לחצו: alt + o
  • לפתיחת רשימה נפתחת לחצו: alt + c
  • לכבות/להדליק שליטת מקלדת: alt + k
בניגוד לטענה הרווחת, Lorem Ipsum אינו סתם טקסט רנדומלי. יש לו שורשים וחלקים מתוך הספרות הלטינית הקלאסית מאז 45 לפני הספירה. מה שהופך אותו לעתיק מעל 2000 שנה. ריצ'רד מקלינטוק, פרופסור לטיני בקולג' של המפדן-סידני בורג'יניה, חיפש את אחת המילים המעורפלות ביותר בלטינית - consectetur - מתוך פסקאות של Lorem Ipsum ודרך ציטוטים של המילה מתוך הספרות הקלאסית, הוא גילה מקור בלתי ניתן לערעור. Lorem Ipsum מגיע מתוך מקטע 1.10.32 ו- 1.10.33 של "de Finibus Bonorum et Malorum" (הקיצוניות של הטוב והרע) שנכתב על ידי קיקרו ב-45 לפני הספירה. ספר זה הוא מאמר על תאוריית האתיקה, שהיה מאוד מפורסם בתקופת הרנסנס. השורה הראשונה של "Lorem ipsum dolor sit amet", שמופיעה בטקסטים של Lorem Ipsum, באה משורה במקטע 1.10.32

Please, view your mail to confirm your account

terms after sort
===========
array(7) { [201]=> array(9) { [0]=> object(WP_Term)#27900 (11) { ["term_id"]=> int(201) ["name"]=> string(8) "מרכז" ["slug"]=> string(24) "%d7%9e%d7%a8%d7%9b%d7%96" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(201) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [1]=> object(WP_Term)#27882 (11) { ["term_id"]=> int(212) ["name"]=> string(21) "ראשון לציון" ["slug"]=> string(61) "%d7%a8%d7%90%d7%a9%d7%95%d7%9f-%d7%9c%d7%a6%d7%99%d7%95%d7%9f" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(212) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(201) ["count"]=> int(8) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [2]=> object(WP_Term)#27886 (11) { ["term_id"]=> int(213) ["name"]=> string(19) "קריית אונו" ["slug"]=> string(55) "%d7%a7%d7%a8%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%90%d7%95%d7%a0%d7%95" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(213) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(201) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [3]=> object(WP_Term)#27890 (11) { ["term_id"]=> int(214) ["name"]=> string(15) "ראש העין" ["slug"]=> string(43) "%d7%a8%d7%90%d7%a9-%d7%94%d7%a2%d7%99%d7%9f" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(214) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(201) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [4]=> object(WP_Term)#27893 (11) { ["term_id"]=> int(262) ["name"]=> string(30) "ר"ג - ב"ב - גבעתיים" ["slug"]=> string(68) "%d7%a8%d7%92-%d7%91%d7%91-%d7%92%d7%91%d7%a2%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%9d" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(262) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(201) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [5]=> object(WP_Term)#27928 (11) { ["term_id"]=> int(208) ["name"]=> string(13) "תל אביב" ["slug"]=> string(62) "%d7%aa%d7%9c-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%91-%d7%9e%d7%a8%d7%9b%d7%96" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(208) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(201) ["count"]=> int(13) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [6]=> object(WP_Term)#27932 (11) { ["term_id"]=> int(209) ["name"]=> string(39) "גבעת שמואל - פתח תקווה" ["slug"]=> string(105) "%d7%92%d7%91%d7%a2%d7%aa-%d7%a9%d7%9e%d7%95%d7%90%d7%9c-%d7%a4%d7%aa%d7%97-%d7%aa%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(209) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(201) ["count"]=> int(3) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [7]=> object(WP_Term)#27936 (11) { ["term_id"]=> int(210) ["name"]=> string(41) "אור יהודה - סביון - יהוד" ["slug"]=> string(105) "%d7%90%d7%95%d7%a8-%d7%99%d7%94%d7%95%d7%93%d7%94-%d7%a1%d7%91%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%99%d7%94%d7%95%d7%93" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(210) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(201) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [8]=> object(WP_Term)#27940 (11) { ["term_id"]=> int(211) ["name"]=> string(22) "חולון - בת ים" ["slug"]=> string(56) "%d7%97%d7%95%d7%9c%d7%95%d7%9f-%d7%91%d7%aa-%d7%99%d7%9d" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(211) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(201) ["count"]=> int(2) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } } [203]=> array(16) { [0]=> object(WP_Term)#27908 (11) { ["term_id"]=> int(203) ["name"]=> string(19) "אזור הצפון" ["slug"]=> string(55) "%d7%90%d7%96%d7%95%d7%a8-%d7%94%d7%a6%d7%a4%d7%95%d7%9f" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(203) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [1]=> object(WP_Term)#27883 (11) { ["term_id"]=> int(228) ["name"]=> string(17) "חוף הכרמל" ["slug"]=> string(49) "%d7%97%d7%95%d7%a3-%d7%94%d7%9b%d7%a8%d7%9e%d7%9c" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(228) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(203) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [2]=> object(WP_Term)#27887 (11) { ["term_id"]=> int(229) ["name"]=> string(27) "זכרון - בנימינה" ["slug"]=> string(73) "%d7%96%d7%9b%d7%a8%d7%95%d7%9f-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%a0%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(229) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(203) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [3]=> object(WP_Term)#27891 (11) { ["term_id"]=> int(230) ["name"]=> string(12) "כרמיאל" ["slug"]=> string(36) "%d7%9b%d7%a8%d7%9e%d7%99%d7%90%d7%9c" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(230) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(203) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [4]=> object(WP_Term)#27895 (11) { ["term_id"]=> int(231) ["name"]=> string(10) "עפולה" ["slug"]=> string(30) "%d7%a2%d7%a4%d7%95%d7%9c%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(231) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(203) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [5]=> object(WP_Term)#27898 (11) { ["term_id"]=> int(232) ["name"]=> string(10) "נהריה" ["slug"]=> string(30) "%d7%a0%d7%94%d7%a8%d7%99%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(232) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(203) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [6]=> object(WP_Term)#27902 (11) { ["term_id"]=> int(233) ["name"]=> string(21) "קריית טבעון" ["slug"]=> string(61) "%d7%a7%d7%a8%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%98%d7%91%d7%a2%d7%95%d7%9f" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(233) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(203) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [7]=> object(WP_Term)#27906 (11) { ["term_id"]=> int(234) ["name"]=> string(10) "טבריה" ["slug"]=> string(30) "%d7%98%d7%91%d7%a8%d7%99%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(234) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(203) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [8]=> object(WP_Term)#27910 (11) { ["term_id"]=> int(235) ["name"]=> string(19) "עמק יזרעאל" ["slug"]=> string(55) "%d7%a2%d7%9e%d7%a7-%d7%99%d7%96%d7%a8%d7%a2%d7%90%d7%9c" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(235) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(203) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [9]=> object(WP_Term)#27914 (11) { ["term_id"]=> int(236) ["name"]=> string(17) "רמת הגולן" ["slug"]=> string(49) "%d7%a8%d7%9e%d7%aa-%d7%94%d7%92%d7%95%d7%9c%d7%9f" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(236) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(203) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [10]=> object(WP_Term)#27918 (11) { ["term_id"]=> int(237) ["name"]=> string(23) "הגליל המערבי" ["slug"]=> string(67) "%d7%94%d7%92%d7%9c%d7%99%d7%9c-%d7%94%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%91%d7%99" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(237) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(203) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [11]=> object(WP_Term)#27922 (11) { ["term_id"]=> int(238) ["name"]=> string(23) "הגליל העליון" ["slug"]=> string(67) "%d7%94%d7%92%d7%9c%d7%99%d7%9c-%d7%94%d7%a2%d7%9c%d7%99%d7%95%d7%9f" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(238) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(203) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [12]=> object(WP_Term)#27926 (11) { ["term_id"]=> int(239) ["name"]=> string(23) "הגליל התחתון" ["slug"]=> string(67) "%d7%94%d7%92%d7%9c%d7%99%d7%9c-%d7%94%d7%aa%d7%97%d7%aa%d7%95%d7%9f" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(239) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(203) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [13]=> object(WP_Term)#27930 (11) { ["term_id"]=> int(240) ["name"]=> string(25) "יקנעם והסביבה" ["slug"]=> string(73) "%d7%99%d7%a7%d7%a0%d7%a2%d7%9d-%d7%95%d7%94%d7%a1%d7%91%d7%99%d7%91%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(240) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(203) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [14]=> object(WP_Term)#27937 (11) { ["term_id"]=> int(226) ["name"]=> string(8) "חיפה" ["slug"]=> string(24) "%d7%97%d7%99%d7%a4%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(226) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(203) ["count"]=> int(7) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [15]=> object(WP_Term)#27820 (11) { ["term_id"]=> int(227) ["name"]=> string(10) "קריות" ["slug"]=> string(30) "%d7%a7%d7%a8%d7%99%d7%95%d7%aa" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(227) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(203) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } } [204]=> array(9) { [0]=> object(WP_Term)#27912 (11) { ["term_id"]=> int(204) ["name"]=> string(23) "אזור ירושלים" ["slug"]=> string(67) "%d7%90%d7%96%d7%95%d7%a8-%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%9d" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(204) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [1]=> object(WP_Term)#27884 (11) { ["term_id"]=> int(244) ["name"]=> string(15) "גבעת זאב" ["slug"]=> string(43) "%d7%92%d7%91%d7%a2%d7%aa-%d7%96%d7%90%d7%91" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(244) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(204) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [2]=> object(WP_Term)#27888 (11) { ["term_id"]=> int(245) ["name"]=> string(13) "בית שמש" ["slug"]=> string(37) "%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%a9%d7%9e%d7%a9" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(245) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(204) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [3]=> object(WP_Term)#27892 (11) { ["term_id"]=> int(246) ["name"]=> string(17) "גוש עציון" ["slug"]=> string(49) "%d7%92%d7%95%d7%a9-%d7%a2%d7%a6%d7%99%d7%95%d7%9f" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(246) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(204) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [4]=> object(WP_Term)#27896 (11) { ["term_id"]=> int(247) ["name"]=> string(15) "הר חברון" ["slug"]=> string(43) "%d7%94%d7%a8-%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%95%d7%9f" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(247) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(204) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [5]=> object(WP_Term)#27899 (11) { ["term_id"]=> int(248) ["name"]=> string(25) "ישובי בניימין" ["slug"]=> string(73) "%d7%99%d7%a9%d7%95%d7%91%d7%99-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%9f" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(248) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(204) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [6]=> object(WP_Term)#27934 (11) { ["term_id"]=> int(241) ["name"]=> string(14) "ירושלים" ["slug"]=> string(42) "%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%9d" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(241) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(204) ["count"]=> int(3) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [7]=> object(WP_Term)#27938 (11) { ["term_id"]=> int(242) ["name"]=> string(10) "מבשרת" ["slug"]=> string(30) "%d7%9e%d7%91%d7%a9%d7%a8%d7%aa" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(242) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(204) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [8]=> object(WP_Term)#27819 (11) { ["term_id"]=> int(243) ["name"]=> string(21) "מעלה אדומים" ["slug"]=> string(61) "%d7%9e%d7%a2%d7%9c%d7%94-%d7%90%d7%93%d7%95%d7%9e%d7%99%d7%9d" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(243) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(204) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } } [206]=> array(7) { [0]=> object(WP_Term)#27920 (11) { ["term_id"]=> int(206) ["name"]=> string(19) "אזור הדרום" ["slug"]=> string(55) "%d7%90%d7%96%d7%95%d7%a8-%d7%94%d7%93%d7%a8%d7%95%d7%9d" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(206) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [1]=> object(WP_Term)#27885 (11) { ["term_id"]=> int(260) ["name"]=> string(15) "קריית גת" ["slug"]=> string(43) "%d7%a7%d7%a8%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%92%d7%aa" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(260) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(206) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [2]=> object(WP_Term)#27927 (11) { ["term_id"]=> int(255) ["name"]=> string(28) "באר שבע והסביבה" ["slug"]=> string(80) "%d7%91%d7%90%d7%a8-%d7%a9%d7%91%d7%a2-%d7%95%d7%94%d7%a1%d7%91%d7%99%d7%91%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(255) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(206) ["count"]=> int(7) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [3]=> object(WP_Term)#27931 (11) { ["term_id"]=> int(256) ["name"]=> string(32) "עומר - מיתר - להבים" ["slug"]=> string(80) "%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%a8-%d7%9e%d7%99%d7%aa%d7%a8-%d7%9c%d7%94%d7%91%d7%99%d7%9d" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(256) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(206) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [4]=> object(WP_Term)#27935 (11) { ["term_id"]=> int(257) ["name"]=> string(40) "נתיבות - שדרות - אופקים" ["slug"]=> string(104) "%d7%a0%d7%aa%d7%99%d7%91%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%93%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%95%d7%a4%d7%a7%d7%99%d7%9d" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(257) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(206) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [5]=> object(WP_Term)#27939 (11) { ["term_id"]=> int(258) ["name"]=> string(27) "דימונה והסביבה" ["slug"]=> string(79) "%d7%93%d7%99%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%95%d7%94%d7%a1%d7%91%d7%99%d7%91%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(258) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(206) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [6]=> object(WP_Term)#27818 (11) { ["term_id"]=> int(259) ["name"]=> string(12) "אשקלון" ["slug"]=> string(36) "%d7%90%d7%a9%d7%a7%d7%9c%d7%95%d7%9f" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(259) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(206) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } } [207]=> array(2) { [0]=> object(WP_Term)#27924 (11) { ["term_id"]=> int(207) ["name"]=> string(17) "אזור אילת" ["slug"]=> string(49) "%d7%90%d7%96%d7%95%d7%a8-%d7%90%d7%99%d7%9c%d7%aa" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(207) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [1]=> object(WP_Term)#27889 (11) { ["term_id"]=> int(261) ["name"]=> string(8) "אילת" ["slug"]=> string(24) "%d7%90%d7%99%d7%9c%d7%aa" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(261) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(207) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } } [202]=> array(12) { [0]=> object(WP_Term)#27904 (11) { ["term_id"]=> int(202) ["name"]=> string(19) "אזור השרון" ["slug"]=> string(55) "%d7%90%d7%96%d7%95%d7%a8-%d7%94%d7%a9%d7%a8%d7%95%d7%9f" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(202) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [1]=> object(WP_Term)#27894 (11) { ["term_id"]=> int(215) ["name"]=> string(38) "רעננה - כ"ס - הוד השרון" ["slug"]=> string(93) "%d7%a8%d7%a2%d7%a0%d7%a0%d7%94-%d7%9b%d7%a1-%d7%94%d7%95%d7%93-%d7%94%d7%a9%d7%a8%d7%95%d7%9f" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(215) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(202) ["count"]=> int(2) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [2]=> object(WP_Term)#27897 (11) { ["term_id"]=> int(216) ["name"]=> string(32) "הרצליה - רמת השרון" ["slug"]=> string(86) "%d7%94%d7%a8%d7%a6%d7%9c%d7%99%d7%94-%d7%a8%d7%9e%d7%aa-%d7%94%d7%a9%d7%a8%d7%95%d7%9f" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(216) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(202) ["count"]=> int(2) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [3]=> object(WP_Term)#27901 (11) { ["term_id"]=> int(217) ["name"]=> string(10) "נתניה" ["slug"]=> string(30) "%d7%a0%d7%aa%d7%a0%d7%99%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(217) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(202) ["count"]=> int(2) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [4]=> object(WP_Term)#27905 (11) { ["term_id"]=> int(218) ["name"]=> string(36) "קדימה - צורן - פרדסיה" ["slug"]=> string(92) "%d7%a7%d7%93%d7%99%d7%9e%d7%94-%d7%a6%d7%95%d7%a8%d7%9f-%d7%a4%d7%a8%d7%93%d7%a1%d7%99%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(218) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(202) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [5]=> object(WP_Term)#27909 (11) { ["term_id"]=> int(219) ["name"]=> string(28) "תל מונד והסביבה" ["slug"]=> string(80) "%d7%aa%d7%9c-%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%93-%d7%95%d7%94%d7%a1%d7%91%d7%99%d7%91%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(219) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(202) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [6]=> object(WP_Term)#27913 (11) { ["term_id"]=> int(220) ["name"]=> string(13) "עמק חפר" ["slug"]=> string(37) "%d7%a2%d7%9e%d7%a7-%d7%97%d7%a4%d7%a8" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(220) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(202) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [7]=> object(WP_Term)#27917 (11) { ["term_id"]=> int(221) ["name"]=> string(8) "חדרה" ["slug"]=> string(24) "%d7%97%d7%93%d7%a8%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(221) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(202) ["count"]=> int(2) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [8]=> object(WP_Term)#27921 (11) { ["term_id"]=> int(222) ["name"]=> string(10) "קסריה" ["slug"]=> string(30) "%d7%a7%d7%a1%d7%a8%d7%99%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(222) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(202) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [9]=> object(WP_Term)#27925 (11) { ["term_id"]=> int(223) ["name"]=> string(28) "פרדס חנה - כרכור" ["slug"]=> string(74) "%d7%a4%d7%a8%d7%93%d7%a1-%d7%97%d7%a0%d7%94-%d7%9b%d7%a8%d7%9b%d7%95%d7%a8" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(223) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(202) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [10]=> object(WP_Term)#27929 (11) { ["term_id"]=> int(224) ["name"]=> string(25) "ישובי השומרון" ["slug"]=> string(73) "%d7%99%d7%a9%d7%95%d7%91%d7%99-%d7%94%d7%a9%d7%95%d7%9e%d7%a8%d7%95%d7%9f" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(224) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(202) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [11]=> object(WP_Term)#27933 (11) { ["term_id"]=> int(225) ["name"]=> string(25) "אריאל והסביבה" ["slug"]=> string(73) "%d7%90%d7%a8%d7%99%d7%90%d7%9c-%d7%95%d7%94%d7%a1%d7%91%d7%99%d7%91%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(225) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(202) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } } [205]=> array(7) { [0]=> object(WP_Term)#27916 (11) { ["term_id"]=> int(205) ["name"]=> string(19) "אזור השפלה" ["slug"]=> string(55) "%d7%90%d7%96%d7%95%d7%a8-%d7%94%d7%a9%d7%a4%d7%9c%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(205) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [1]=> object(WP_Term)#27903 (11) { ["term_id"]=> int(249) ["name"]=> string(10) "אשדוד" ["slug"]=> string(30) "%d7%90%d7%a9%d7%93%d7%95%d7%93" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(249) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(205) ["count"]=> int(2) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [2]=> object(WP_Term)#27907 (11) { ["term_id"]=> int(250) ["name"]=> string(17) "רמלה - לוד" ["slug"]=> string(43) "%d7%a8%d7%9e%d7%9c%d7%94-%d7%9c%d7%95%d7%93" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(250) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(205) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [3]=> object(WP_Term)#27911 (11) { ["term_id"]=> int(251) ["name"]=> string(29) "מודיעין והסביבה" ["slug"]=> string(85) "%d7%9e%d7%95%d7%93%d7%99%d7%a2%d7%99%d7%9f-%d7%95%d7%94%d7%a1%d7%91%d7%99%d7%91%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(251) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(205) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [4]=> object(WP_Term)#27915 (11) { ["term_id"]=> int(252) ["name"]=> string(21) "שהם והסביבה" ["slug"]=> string(61) "%d7%a9%d7%94%d7%9d-%d7%95%d7%94%d7%a1%d7%91%d7%99%d7%91%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(252) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(205) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [5]=> object(WP_Term)#27919 (11) { ["term_id"]=> int(253) ["name"]=> string(41) "רחובות - יבנה - נס ציונה" ["slug"]=> string(105) "%d7%a8%d7%97%d7%95%d7%91%d7%95%d7%aa-%d7%99%d7%91%d7%a0%d7%94-%d7%a0%d7%a1-%d7%a6%d7%99%d7%95%d7%a0%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(253) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(205) ["count"]=> int(3) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [6]=> object(WP_Term)#27923 (11) { ["term_id"]=> int(254) ["name"]=> string(23) "גדרה והסביבה" ["slug"]=> string(67) "%d7%92%d7%93%d7%a8%d7%94-%d7%95%d7%94%d7%a1%d7%91%d7%99%d7%91%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(254) ["taxonomy"]=> string(6) "cities" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(205) ["count"]=> int(0) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } } }
terms after sort
===========
array(27) { [1]=> object(WP_Term)#27908 (11) { ["term_id"]=> int(193) ["name"]=> string(23) "עבודות ריצוף" ["slug"]=> string(142) "%d7%a8%d7%a6%d7%a3-%d7%a2%d7%91%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%a8%d7%99%d7%a6%d7%95%d7%a3-%d7%a7%d7%91%d7%9c%d7%a0%d7%99-%d7%a8%d7%99%d7%a6%d7%95%d7%a3" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(193) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(3) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [2]=> object(WP_Term)#27940 (11) { ["term_id"]=> int(15) ["name"]=> string(14) "פרגולות" ["slug"]=> string(123) "%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%a4%d7%a8%d7%92%d7%95%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%a2%d7%91%d7%95%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%a2%d7%a5" ["term_group"]=> int(15) ["term_taxonomy_id"]=> int(15) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(258) "

בעלי מקצוע לבניית פרגולות מעץ ואלומיניום, מחסן עצים, כולל תמונות של פרוייקטים שבוצעו להתרשמות מאיכות העבודה של בעלי המקצוע לבניית פרגולה.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [3]=> object(WP_Term)#27906 (11) { ["term_id"]=> int(195) ["name"]=> string(42) "חומרי בניין ואינסטלציה" ["slug"]=> string(179) "%d7%97%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%97%d7%95%d7%9e%d7%a8%d7%99-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%94-%d7%9e%d7%95%d7%a6%d7%a8%d7%99-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(195) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(292) "

חנות חומרי בניין

מצורף רשימת חנויות חומרי בניין מרחבי הארץ. מוצרי בנייה הכוללים בלוקים לבנייה, מלט, חול, חצץ וחומרי בנייה נוספים לצורך שיפוץ ובניית בית.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [4]=> object(WP_Term)#27910 (11) { ["term_id"]=> int(16) ["name"]=> string(21) "חברת הובלות" ["slug"]=> string(129) "%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%aa-%d7%94%d7%95%d7%91%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%93%d7%99%d7%a8%d7%94-%d7%9e%d7%95%d7%91%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d" ["term_group"]=> int(16) ["term_taxonomy_id"]=> int(16) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(2831) "

אם אתם מחפשים חברת הובלות דירה כדאי שתחפשו מובילים לא רק לפי קריטריונים של עלות, אלא גם על פי אומדני איכות ואמינות.

חשוב להבין כי אתם מפקידים בידי חברת הובלות את כל רכושכם, בין אם מדובר בתכולת בית פרטי או משרד. לכן, יש לוודא מראש כי מדובר בחברה מומלצת ואיכותית המספקת אחריות מלאה על עבודתה, ועומדת בהתחייבות ולוחות זמנים.

חברת הובלות מקצועית ומומלצת

בתור התחלה, חשוב לבחור בחברת הובלות מקצועית, מומלצת ומוכרת, בין אם על ידי חברים ומכרים אישיים או בפורומים העוסקים בתחום.

מעבר לכך, מקצועיות החברה ניכרת בטיב הציוד הייעודי שהיא מחזיקה, ברמת צוות ההובלה, במקצועיותו ונכונותו לספק שירות מתחשב וקשוב. בנוסף, מקצועות החברה ניכרת בכתיבת פרטי העבודה בכתב, במתן ביטוח על עבודתה ובהיותה מסוגלת לעמוד בהתחייבות ללוחות זמנים ומספר מובילים.

כמו כן, חברה רצינית מספקת מעטפת שירות המאפשרת התאמה לצרכים ספציפיים של כל לקוח. שירותים נוספים אלו כוללים בין היתר מתן מוצרי אריזה ואף אריזת תכולה על ידי החברה, וכן אחסון זמניים של תכולה, פירוק והרכבת ריהוט וציוד אלקטרוני, ובמידת הצורך שירותי מנוף או רמפה.

מניעת חוסר הבנה ואי נעימות

מעצם השינוי והמעבר, הליך הובלת דירה רווי במתחים והתרגשויות. אם מצטרף לכך גם חוסר תיאום ציפיות הדבר בהחלט עלול לגרום לאי נעימות ולעוגמת נפש. על מנת לצמצם מצבים אלו חשוב לספק מראש לחברה המובילה כמה שיותר מידע אודות העבודה הצפויה. המידע כולל בין היתר את קומות הדירות ומספר מדרגות, באם יש בבניינים מעלית, פירוט מדויק של מספר וגודל פריטים נדרשים להובלה בדגש על פריטים מיוחדים, רגישים או גדולים כדוגמת פסנתר או מחסן פלסטיק מתפרק.

כמו כן, חשוב לציין בחוזה את מועד ההובלה המדויק, לרבות שעת ההגעה, מספר מובילים ועלות סופית של העבודה

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [5]=> object(WP_Term)#27914 (11) { ["term_id"]=> int(196) ["name"]=> string(27) "התקנת אינטרקום" ["slug"]=> string(172) "%d7%94%d7%aa%d7%a7%d7%a0%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%a8%d7%a7%d7%95%d7%9d-%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%95%d7%aa-%d7%a7%d7%95%d7%93%d7%9f-%d7%9e%d7%a6%d7%9c%d7%9e%d7%94" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(196) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(3498) "

כיום ניתן לבחור בין סוגים שונים של מערכות אינטרקום, כגון עם טלפון, קודן, מצלמה, תג קרבה ואפילו טביעת אצבע. בכל סוג שתבחרו חשוב לבצע התקנת אינטרקום רק עם מומחים, מאחר שעבודה חובבנית עלולה להוביל לתקלות שונות ולבעיות בטיחות.

מה הבעיה עם התקנת אינטרקום חובבנית?

למרבה הצער, יש הבוחרים מערכות אינטרקום מתוך שיקולים כלכליים צרים ומנסים לחסוך כל שקל. גישה זו אינה גרועה בפני עצמה, אך בכל הקשור אל התקנת אינטרקום היא עלולה לגרום בעיות חמורות.

 

לדוגמא, יש שמעדיפים לרכוש מערכות המיובאות לישראל מהמזרח הרחוק, שאינן מצטיינות במיוחד באמינותן ונוטות לתקלות רבות המחייבות שירותי תיקונים. יתר על כן, כאשר מערכת זו מתקלקלת נוצרת בעיית בטיחות שצריך לפתור מהר, אך לאור השאיפה לחסוך ויתרו הבעלים גם על חברה שמספקת אחריות ארוכת טווח ותמיכה מקצועית שוטפת.

 

מעבר לכך, בשוק המקומי פועלים לא מעט "מתקיני אינטרקום" שלמעשה אינם בעלי הכשרה או ניסיון הולם, ומבצעים התקנות חובבניות. כאשר מערכת אינה מותקנת באופן ראוי מתקבלת למשל איכות גרועה של שמע בין הרמקול ובין המיקרופון, נוצרת חלודה על חוטים שלא הותקנו כראוי במקום החשוף ללחות, וחלקים נוספים של האינטרקום נוטים לשבירה וקריעה.

 

מובן מאיליו כי כל תקלה שכזאת יוצרת מפגע באיכות ובנוחות השימוש, ובמקרים חמורים גם יכולה להוביל למפגע בטיחותי. המשמעות היא שהתיקונים הנדרשים, עד כדי התקנת אינטרקום חדש, יהיו יקרים הרבה יותר מאשר לבחור מלכתחילה במתקין רציני, מנוסה ואמין.

כמה מילים על התקנת אינטרקום ומחירים

התקנת אינטרקום משתנה בהתאם לסוג המערכת, מורכבותה, מיקומים והצורך להתחבר למערכות אבטחה נוספות שקיימות במקום. יחד עם זאת, היא מבוססת בעיקרון על שלושה שלבים המתחילים בהתקנה של לוח חיצוני, מתיחת כבלים וחוטים אל ארון תקשורת, ולאחר מכן העברת הצנרת אל היעד כגון חדר בבית או במשרד.

 

חשוב לדעת כי אין מחירון אחיד ומוסכם לגבי התקנות אך תמיד שווה להשקיע בבעל מקצוע אמין ובמערכת המגיעה עם אחריות ומספקת מענה הולם לצרכי האבטחה ונוחות השימוש. מלבד זאת, מומחים בתחום גם יוכלו לספק לכם המלצות לגבי חיסכון בעלויות מבחינת סוג המערכת ופישוט של ההתקנה עצמה.

" ["parent"]=> int(7) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [6]=> object(WP_Term)#27918 (11) { ["term_id"]=> int(17) ["name"]=> string(25) "יועץ משכנתאות" ["slug"]=> string(135) "%d7%99%d7%95%d7%a2%d7%a5-%d7%9e%d7%a9%d7%9b%d7%a0%d7%aa%d7%90%d7%95%d7%aa-%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%a5-%d7%9e%d7%a9%d7%9b%d7%a0%d7%aa%d7%90" ["term_group"]=> int(17) ["term_taxonomy_id"]=> int(17) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(3180) "

אם אתם בונים בית חדש או עומדים לרכוש דירה, סביר להניח שעל מנת לממן את ההוצאה הגדולה תצטרכו ליטול משכנתא ולפרוס את ההחזרים על פני תקופה ארוכה. כלומר, זו תהיה אחת ההוצאות הבסיסיות והגדולות ביותר של המשפחה לאורך השנים הבאות, ולכן יש לבחון היטב את התנאים שבהם ההלוואה ניתנת.

לכאורה, ניתן לפנות אל הבנקים ולדבר עם יועץ משכנתאות מטעמם. ואולם, אדם זה פועל מטעם הבנק ומטרתו היא להביא לסגירת עסקה בתנאים שמיטיבים עם מעסיקו, ולאו דווקא אתכם. כאן בדיוק נכנס לתמונה יועץ משכנתא אובייקטיבי הפועל למענכם.

מגוון אפשרויות לחיסכון

הלוואות משכנתא נבדלות זו מזו בהיקפיהן ובסוגי המסלולים, כלומר תנאי ההלוואה מבחינת אורך השנים, ההצמדות, הריביות ופריסת ההחזרים. לכל אחד מהסעיפים הללו יש משמעות גדולה של עשרות ומאות אלפי שקלים, וניתן בהחלט לתכננם כל שיהיו חסכוניים ומתאימים בדיוק למצבכם הכלכלי.

ייעוץ משכנתא בא לתת מענה לסוגיות אלו, כאשר היועץ נפגש אתכם ולומד את היקף ההלוואה הנדרש, יכולותיכם הכלכליות ושינויים הצפויים בעתיד כמו תוספת ילדים, שינויי שכר, ירושות וכדומה.

לאור הנתונים יתווה יועץ משכנתאות את המסלולים ואת שילובי המסלולים הטובים והמשתלמים ביותר מבחינתכם, ולאחר מכן יפנה אל הבנקים ויערוך ביניהם סוג של מכרז. מטרתו של המכרז היא למצוא את הבנק שייתן את ההצעה הטובה ביותר, וכמו כן לנהל משא ומתן כדי להיטיב עוד יותר את התנאים.

הליווי של יועצי משכנתאות

חשוב להדגיש כי ישנן לא מעט חברות ייעוץ משכנתאות בישראל שמציעות בעצמן מסלולים שונים.

לדוגמא, ניתן לבחור במסלול בו אתם רק מקבלים ייעוץ בסיסי ומבצעים את כל ההתנהלות מול הבנק לבד. מאידך, יש מסלולים הכוללים את מרבית ההתעסקות הביורוקרטית, המיקוח ואף מעקב ופיקוח אחר המשכנתא שלכם לכל אורך השנים, לרבות המלצות על כדאיות של מחזור ההלוואה.

בכל מקרה, מדובר ביועצים הפועלים אך ורק לטובתכם, ובעלויות המסתכמות לרוב באלפי שקלים בודדים, כך שמומלץ לפנות אל בעלי המקצוע כדי להשיג חיסכון משמעותי במשכנתא.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(2) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [7]=> object(WP_Term)#27922 (11) { ["term_id"]=> int(18) ["name"]=> string(26) "חימום תת רצפתי" ["slug"]=> string(74) "%d7%97%d7%99%d7%9e%d7%95%d7%9d-%d7%aa%d7%aa-%d7%a8%d7%a6%d7%a4%d7%aa%d7%99" ["term_group"]=> int(18) ["term_taxonomy_id"]=> int(18) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(2807) "

ישנן לא מעט שיטות לחימום הבית בימי החורף, ואחת המעניינות שבהן היא חימום תת רצפתי, כלומר מערכת המבוססת על מים או חשמל שאותה מרכיבים מתחת לריצוף.

במידה שמדובר בחימום על בסיס מים הצינורות מעבירים אותם בסירקולציה מעל לשכבה מבודדת, ומכאן מתחממת הרצפה בכל החללים של המבנה. זהו פתרון יעיל, בטוח ונוח לשליטה שמשרה בדירה אווירה נעימה, אך כדי ליהנות מיתרונותיו יש לפנות רק אל בעלי מקצוע מוסמכים בתחום חימום רצפתי.

כיצד מאתרים את המומחים

בין אם מדובר במערכת על בסיס מים או חימום תת רצפתי חשמלי, קיימות לא מעט אפשרויות המוצעות כיום על ידי חברות שונות. על פי רוב חברות אלו מספקות גם את שירותי ההתקנה, ובדרך כלל זוהי הבחירה המתבקשת. יחד עם זאת, מאחר שמדובר בתחום המציע מגוון אופציות מצוינות, שלא כולן בהכרח מתאימות לדירתכם, יש לפנות אל החברה ולתאר בפני נציגיה את התנאים הספציפיים ואת שאיפותיכם.

מעבר לכך, אם יש לכם מכרים שכבר התקינו מערכות כאלו בבית דברו איתם וקבלו המלצות, או לחילופין ביקורות, שכן לניסיון מיד ראשונה יש חשיבות רבה.

באופן מיוחד עליכם לשאול על המהירות שבה בוצעה העבודה, על הנאתם מפתרון החימום לאורך זמן, וכן עמידה בהתחייבויות ובאחריות שניתנה. אם אינכם מכירים אנשים שיש בביתם מערכת שכזו, תוכלו להיכנס אל אתרי החברות השונות ברשת האינטרנט. שם תקראו סקירת יתרונות (לרוב לא חסרונות), שלבי ההתקנה, משך העבודה ולעיתים גם עלויות משוערות.

אגב, גם פורומים ומאמרים מקצועיים בתחום יכולים לתת לכם מושג טוב לגבי הצפוי, ובהחלט מומלץ לנהל את ההתקשרות הראשונית כשאתם כבר יודעים במה מדובר.

לבסוף, מכיוון שצפויה לכם הוצאה בלתי מבוטלת יש לשנס מותניים ולהקדיש את הזמן הראוי לקבלת שלוש הצעות לפחות, שכן ההפרשים עשויים לעמוד על אלפי שקלים ומעבר לכך.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [8]=> object(WP_Term)#27926 (11) { ["term_id"]=> int(3) ["name"]=> string(16) "אדריכלים" ["slug"]=> string(197) "%d7%9e%d7%a9%d7%a8%d7%93-%d7%90%d7%93%d7%a8%d7%99%d7%9b%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%a2%d7%a6%d7%91%d7%99-%d7%a4%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%93%d7%a8%d7%99%d7%9b%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%95%d7%9e" ["term_group"]=> int(4) ["term_taxonomy_id"]=> int(3) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(2991) "

כל משרד אדריכלים מאופיין בגישת עיצוב מסוימת, ניסיון ומוניטין, עלויות, יכולת זמינות, מיקום גיאוגראפי ועוד. על כן, אחת השאלות הבוערות שמעסיקות כל אדם המתחיל פרויקט שיפוץ או בנייה, היא איך למצוא אדריכלים מומלצים שמתאימים לצרכיו.

בחירת משרד אדריכלים

בשורות הבאות תמצאו מספר עצות חשובות לביצוע החלטה נכונה. שאלת המוניטין לכאורה, אם תפנו אל משרד אדריכלים ששמו הולך לפניו תבטיחו לעצמכם תוצאות משביעות רצון.

באופן גורף ניתן לומר כי זוהי החלטה טובה, אך יש לקחת בחשבון מספר נקודות נוספות.

לדוגמא, ייתכן מאוד שאם תפנו אל משרד ידוע יהיה לכך ביטוי גם בעלויות, העשויות להגיע להבדלים של עשרות אלפי שקלים. בנוסף, הביטחון הגדול של משרדים אלו עלול להתבטא בהתבצרות בגישה עיצובית מסוימת, שאיננה פנויה לשינויים מהותיים בהתאם לרצונכם.

מעבר לכך, אם פונים אל משרד גדול ומפורסם חשוב מאוד להבין איזה אדריכל בדיוק ילווה אתכם, כלומר האם מדובר בבעלי המשרד, בשותף בכיר, במקצוען מנוסה או במי שרק סיים את לימודיו האקדמיים. נדגיש שוב, אדריכלים בעלי מוניטין בהחלט ייתנו תמורה הולמת לכספכם, רק שימו לב לנקודות שלעיל. שאלת הזמינות לא נדירים המקרים שבהם בוני בתים מביעים תרעומת על אדריכל, שבשלב הראשון היה זמין מאוד לביצוע התוכניות, אך לאחר מכן כמעט לא הגיע לאתר או היה פנוי לבקשות ושינויים.

לכן, אחד הקריטריונים החשובים ביותר הוא למצוא אדריכל מומלץ על ידי מכרים או שכנים, ובאופן מיוחד יש לשים דגש על שביעות רצונם ממידת זמינותו לכל אורך הפרויקט. מנקודה זו תוכלו להתרשם גם בעת הגעה למשרד ופגישה ראשונה עם האדריכל עצמו.

כלומר, בזמן שבעל המקצוע מספר לכם עד כמה הוא זמין מסביב לשעון נסו להתרשם מסביבת העבודה – האם היא מסודרת ומאורגנת, האם הטלפונים לא מפסיקים לצלצל, כיצד משיבה המזכירה לפונים, והאם האדריכל הצליח לסיים את הפגישה אתכם מבלי להידרש לעניינים אחרים.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(7) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [9]=> object(WP_Term)#27930 (11) { ["term_id"]=> int(19) ["name"]=> string(14) "מתווכים" ["slug"]=> string(190) "%d7%9e%d7%aa%d7%95%d7%95%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%a9%d7%a8%d7%93%d7%99-%d7%aa%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9a-%d7%9e%d7%aa%d7%95%d7%95%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%95%d7%9e%d7%9c%d7%a6%d7%99%d7%9d" ["term_group"]=> int(19) ["term_taxonomy_id"]=> int(19) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(3160) "

מתווך נדל"ן הוא אדם או משרד המקשר בין שני צדדים בפעולה המבוצעת בנכסים, כגון השכרת או קניית דירה, נכס מסחרי וכיוצא בזאת.

על פי רוב מדובר בעסקאות המערבות סכומי כסף גבוהים, ובנכסים האמורים לתת מענה אופטימאלי לצרכי הקונה או המשכיר. מהצד השני, המטרה היא כמובן להעניק לבעלי הנכס או למוכר תמורה גבוהה ככל האפשר.

לכן, ישנה חשיבות גדולה לבחירת משרדי תיווך אמינים, רציניים ומקצועיים, ולעבודה נכונה מולם.

כללי אצבע לבחירה מושכלת

ישנם מספר קריטריונים בסיסיים להתקשרות ראשונית עם המשרד.

ראשית, אם שמעתם על מתווכים מומלצים שווה לברר את הכיוון, אך כמובן יש להבין מדוע דווקא משרד זה מומלץ. האם זה מפני שהצליח להשיג את המחיר הטוב ביותר? בגלל זירוז העסקה והוצאתה לפועל? בשל עלויות נמוכות של שירותיו? או בגלל הליווי האישי והדאגה הכנה להצלחת הלקוח?

קריטריון שני לבחירת מתווכים הוא היכרות עם סביבת הנכס. כלומר, גם אם איתרתם את בעל המקצוע הטוב ביותר בתל אביב, אבל הדירה בכלל בכרמיאל, סביר להניח שתוכלו להגיע לתוצאות טובות יותר אם תפנו אל משרדי תיווך שממש נמצאים בעיר הצפונית.

זכרו שבעל מקצוע שאינו מכיר את השכונות על אופיין והרכב אוכלוסייתן יתקשה מאוד להעריך אם המחיר המדובר אכן הולם, ובכלל אם הנכס מתאים לכם. זאת, כמובן, לצד היכולת של גופים מקומיים להציג בפניכם מגוון רחב של אפשרויות עדכניות.

עבודה מול מתווכים

כיום עדיין פועלים בארצנו מספר גדול של אנשים המציגים את עצמם בתור מתווכים אך למעשה אינם מחזיקים ברישיון. המשמעות עלולה להיות הרת אסון מבחינה משפטית וכלכלית, וגם לרווחת המשפחה או העסק.

לכן, תמיד יש לדרוש בתחילה כי יוצג הרישיון התקף. עוד חשוב לסגור מראש את העמלות שיקבל המתווך עבור עבודתו, כאשר המחירים הנהוגים הם חודש שכירות משני הצדדים בהשכרת נכסים, או 2% מגובה עסקאות מכירה.

מעבר לכך, כדאי לבחון את התועלת מול ההפסד שבהענקת בלעדיות למשרד, שמצד אחד עשויה לזרז את העסקה, ומצד שני תעלה לכם כסף גם אם מכרתם בסוף את הנכס בעצמכם.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [10]=> object(WP_Term)#27937 (11) { ["term_id"]=> int(4) ["name"]=> string(25) "קבלני שיפוצים" ["slug"]=> string(73) "%d7%a7%d7%91%d7%9c%d7%a0%d7%99-%d7%a9%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a6%d7%99%d7%9d" ["term_group"]=> int(3) ["term_taxonomy_id"]=> int(4) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(2786) "

בכל אזור בארצנו פועלים לא מעט קבלני שיפוצים רציניים ומקצועיים, ולצידם גם אנשים פחות מוכשרים, מוסמכים ומנוסים.

בשורות הבאות נביא לפניכם מספר טיפים שיסייעו בבחירת החברה או המקצוען הנכון עבורכם.

המלצות על קבלני שיפוצים

כמובן שהמלצות מהוות גורם חשוב בהחלטה על התקשרות עם מקצוענים. לכן, אם הגיעו אליכם שמועות על שיפוצניק מומלץ שווה בהחלט לבדוק את הכיוון.

יחד עם זאת, יש להביא בחשבון מספר נקודות חשובות. ראשית, אל תספקו בהמלצה אחת מחבר או שכן, ונסו להגיע ליותר אנשים שנהנו משירותי הקבלן בעבר. שאלו אותם על מידת הזמינות, עמידה בלוחות הזמנים, אדיבות, אחריות לגרימת נזקים, וכמובן גם עלויות.

שנית, אם הגעתם לביקורות טובות על שיפוצניק דרך האינטרנט בדקו היטב מהיכן הן מגיעות. לדוגמא, אם קראתם מכתבי תודה נרגשים באתר של החברה, אין כל דרך לדעת מי באמת עומד מאחוריהן.

לאילו עבודות שיפוצים אתם זקוקים

מטבע הדברים, ישנו מגוון עצום של עבודות שיפוצים, החל מצביעות ותיקונים קלים בקירות, ועד ליצירת חללים חדשים בבית. לכן, אם ניזכר במה שאמרנו קודם לגבי ידיעות מחברים ומכרים, שאלו אותם גם אילו מלאכות בוצעו בדיוק. לאחר מכן כבר תוכלו לפנות את הקבלן עצמו, ולבדוק האם יש לו ניסיון בפרויקטים אלו, היכן ועם מי ביצע אותם, והאם הוא מחזיק בכל הציוד, הכלים וכוח האדם הדרוש.

ומה עם המחיר?

נכון להיום, אין מחירון אחיד עבור קבלני שיפוצים והמשמעות היא שעליכם לבצע סקר שוק. אגב, כדאי לנצל את התחרות הגדולה בתחום כדי לקבל מספר הצעות מקבלנים שונים, ולנסות להתמקח על העלויות.

יחד עם זאת, שימו לב שאינכם הולכים על ההצעה המשתלמת ביותר רק מפני שמציעים לכם מחירי רצפה.

התוצאה עלולה להיות עגומה מאוד ולהסתכם בהוצאות גבוהות בהרבה מהמתוכנן

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(5) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [11]=> object(WP_Term)#27820 (11) { ["term_id"]=> int(20) ["name"]=> string(22) "חברת בדק בית" ["slug"]=> string(124) "%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%aa-%d7%91%d7%93%d7%a7-%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%9c%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%99%d7%99-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%94" ["term_group"]=> int(20) ["term_taxonomy_id"]=> int(20) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(2812) "

בדק בית היא אחת הפעולות החשובות והבסיסיות בעת קניית דירה, לרבות דירה מקבלן. מדובר בבדיקות הנדסיות המקיפות למעשה את כל חלקי המבנה, ואשר מטרתן לזהות ליקויי בניה, פגמים שונים או אי עמידה בתקנים ומפרטים. בשורות הבאות נלמד מדוע בדיקה זו כה חשובה ומתי כיצד לבצעה.

בדק בית ברכישת דירה מיד שנייה

קניית דירה היא ללא ספק הוצאה משמעותית ביותר, הכרוכה לרוב בהלוואות ארוכות טווח. במילים אחרות, זוהי ההשקעה הגדולה בעתיד המשפחה ומובן מאיליו שאנשים מעוניינים לקבל תמורה הולמת לכספם. ואולם, בדירות מיד שנייה קשה מאוד לזהות בעיות וליקויים בעין בלתי מקצועית, מה עוד שחלקם הגדול ניתן בקלות להסתרה.

במקרים אלו, חברת בדק בית תערוך סקירה יסודית ומקיפה, לרבות מערכות חשמל, אינסטלציה, איטום, קירות, ריצוף ולמעשה כל מרכיב בדירה. יחד עם זאת, ראוי לזכור כי מוכרי הדירה אינם מחויבים בחוק לתקן ליקויי בנייה כאלו או אחרים, והמשמעות היא שיש לבצע את הבדיקה עוד לפני עריכת חוזה המכר.

למעשה, עם הדו"ח המתקבל בעקבות הבדיקה ניתן לחזור אל המוכרים, להצביע על פגמים, תיקונים נדרשים ועלויות, וכך להוריד את מחיר הנכס לערכו הריאלי. מעבר לכך, בדק בית הוא הדרך יחידה להבטיח את הקונים מפני עוגמת נפש מרובה והוצאות כבדות ובלתי צפויות בעתיד.

רכישת דירה מקבלן

בניגוד למוכרי דירה פרטיים, חברות קבלניות הבונות ומשווקות דירות אכן מחויבות לתקן ליקויים שנמצאו בהן. האחריות תופסת לתקופות משתנות שבין שנה ועד ליותר מעשר שנים בליקויים חמורים.

לכאורה, רכישת דירה מקבלן בטוחה יותר, אך ראוי לזכור שבשנים האחרונות התגלו מקרים רבים של חריגות ואי עמידה במפרטים. לכן, מומלץ לפנות אל חברת בדק בית כאשר נמסר המפתח לדירה, ולפני שנכנסים אליה, מפני שניתן לבצע את הבדיקה ביתר קלות בעודה ריקה מרהיטים.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(2) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [13]=> object(WP_Term)#27884 (11) { ["term_id"]=> int(21) ["name"]=> string(21) "יועץ בטיחות" ["slug"]=> string(61) "%d7%99%d7%95%d7%a2%d7%a5-%d7%91%d7%98%d7%99%d7%97%d7%95%d7%aa" ["term_group"]=> int(19) ["term_taxonomy_id"]=> int(21) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(2879) "

על ארגונים ומפעלים שונים בישראל חלים חוקים ותקנות, אשר תפקידם לשמור על העובדים וכל האנשים המעורבים המלאכה. דברים אלו נכונים גם לגבי מתחמים ציבוריים ואחרים, וכן עסקים רבים הנדרשים לאישורים עבור מערכות בטיחות אש, חומרים מסוכנים, רכבים וכדומה.

על מנת לעמוד במטרות חשובות אלו יש להעסיק יועץ בטיחות באופן קבוע כחלק אינטגראלי בארגון, או להשכיר את שירותיו בעת הצורך.

חשיבות הבטיחות בארגונים

מעת לעת עולות לכותרות ידיעות אודות תאונות שנגרמו עקב נפילות, דריסות, שריפות ואסונות אחרים. את חלקם הגדול ניתן היה למנוע לו היו נשמרים כללי הבטיחות בעבודה, כפי שהיה עושה יועץ בטיחות אש או אחר.

חשוב להבין כי על פי חוקי ישראל, המעסיק הוא שמחויב ואחראי לבריאות עובדיו, ומכאן נגזרות תקנות רבות. בין היתר, יש לבצע סקרים מקדימים על מנת לאתר מפגעים במתחם, להוציא תוכנית ונהלים, ליישמם ולהטמיעם בקרב ההנהלה והעובדים.

במידה שפעולות אלו אינן מבוצעות עלול המעסיק למצוא את עצמו בפני תביעות בסכומים גבוהים מאוד, סנקציות מנהליות עד כדי סגירת העסק, וזאת עוד לפני שדיברנו בסבל הרב הכרוך באסונות.

התפקיד שממלא יועץ הבטיחות

ישנם הליכים אשר החוק אינו מתיר לבצע ללא הסמכה ראויה, כך שהמעסיקים לא יכולים לבצעם באופן עצמאי. לכל אלו דואג היועץ שעבר הכשרות מוכרות מטעם משרד הכלכלה, המסייע ביד המנהל בכל סוגיה הקשורה לתחום.

כלומר, מתן ייעוץ בכל התקנות, התקנים והחוקים, הפעולות הנדרשות לביצוע, הדרכת העובדים, והתאמת הצעדים הרלוונטיים לצרכים ולדרך ההתנהלות של העסק הספציפי. כך ניתן להפחית למינימום את מידת הסכנה הנשקפת לשוהים במקום ולעובדים, באופן שעומד בדרישות מחד, ומתוך הסתכלות עניינית, יעילה וחסכונית מאידך.

חשוב להדגיש כי לפני בחירה ביועץ לחברתכם, יש לוודא כי הוא מחזיק בהתמחות רלוונטית עבורכם.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [14]=> object(WP_Term)#27888 (11) { ["term_id"]=> int(6) ["name"]=> string(22) "אינסטלטורים" ["slug"]=> string(190) "%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%a1%d7%98%d7%9c%d7%98%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%a8%d7%91%d7%a8%d7%91-%d7%a4%d7%aa%d7%99%d7%97%d7%aa-%d7%a1%d7%aa%d7%99%d7%9e%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%99%d7%95%d7%91" ["term_group"]=> int(6) ["term_taxonomy_id"]=> int(6) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(2978) "

בשוק הישראלי פועלים כידוע לא מעט אינסטלטורים המציעים את שירותיהם לציבור הרחב, וכדאי לדעת איך לבחור מביניהם את אנשי המקצוע האמינים והמתאימים ביותר לצרכיכם. לשם כך, תוכלו להיעזר בהמלצות הבאות.

אינסלטור, המכונה בעברית שרברב, הוא בעל מקצוע המתמחה בפתרונות למערכות אינסטלציה וביוב המצויות במבנים פרטיים, מסחריים וציבוריים.

בחירת אינסטלטור

 

 

 

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(5) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [15]=> object(WP_Term)#27892 (11) { ["term_id"]=> int(22) ["name"]=> string(17) "מפקח בניה" ["slug"]=> string(185) "%d7%9e%d7%a4%d7%a7%d7%97-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%94-%d7%a4%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%97-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%94-%d7%9e%d7%a0%d7%94%d7%9c-%d7%a4%d7%a8%d7%95%d7%99%d7%99%d7%a7%d7%98%d7%99%d7%9d" ["term_group"]=> int(20) ["term_taxonomy_id"]=> int(22) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(3111) "

בשעה טובה, החלטתם לבנות בית חדש שיגשים את החלומות ויהווה משכן הולם ומתאים למשפחה. אם כך, אתם בוודאי יודעים כי בניית בית הינה משימה ארוכה ומורכבת, הנפרשת על פני מספר חודשים לפחות.

היא מתחילה בפגישות עם האדריכל וקבלת החלטות על חלוקת החדרים, כמותם, סוג חומרי הגלם ועוד אלמנטים רבים ושונים. לאחר מכן נכנסים לתמונה המהנדס, קבלן השלד ועוד קבלני משנה כגון נגרים, אנשי אינסטלציה, חשמלאים וכדומה.

תפקידו של מפקח בניה הוא לעקוב אחר עבודתם ולתאם ביניהם כך שהתוצאות עמדו לחלוטין במפרטים, בתוכניות וכמובן בציפיותיכם.

חשיבותו של מפקח בניה

מבחינה כספית, המשמעות של מפקח בנייה היא כמובן הוצאה נוספת, העומדת בממוצע על עשרים עד ארבעים אלף שקלים כתלות במורכבות הפרויקט ובדרישות שלכם. יחד עם זאת, מדובר בהוצאה נמוכה יחסית לסכומים הגבוהים של הפרויקט בכללותו, והיא בהחלט משתלמת ואף מומלצת.

יש להבין ששוק הבניה הישראלי אינו עשוי מקשה אחת, ופועלים בו קבלנים ואנשי מקצוע שהאינטרסים שלהם אינם תמיד חופפים לשלכם.

לדוגמא, פעמים רבות ינסו העוסקים במלאכה לזרז את העבודות על חשבון איכותן, או לבחור בחומרי גלם פחותים בטיבם מאלו שסוכמו מראש. יתר על כן, זהו פרויקט המערב שורה ארוכה של בעלי מקצוע אשר עבודתם מתבצעת הן בשלבים והן במקביל, דבר היוצר לעיתים אי הבנות וחיכוכים, התארכות הזמנים ואף פגיעה בתוצאות.

לכל הסוגיות האלו נותן מענה מנהל פרוייקטים מטעמכם, אשר מייצג אתכם מול הגורמים המקצועיים ועובד בשיתוך פעולה מול האדריכל. תפקידו הוא לוודא שהעבודות מתנהלות ביעילות מרבית, ולמנוע אי עמידה בהתחייבויות מכל בחינה שהיא.

מפקח בניה - הנציג שלכם באתר

במידה שמפקח מטעמכם נתקל בליקוי או בביצוע בלתי מקצועי, הוא יפעל באופן נמרץ מול הגורם האחראי לתיקונו, ובכך יחסוך לכם עוגמת נפש מרובה והוצאות גבוהות בעתיד. על כן, הוא מקנה לבונים ביטחון ושקט נפשי ומאפשר להם להמשיך בשגרת חייהם בידיעה כי יש מי שמייצג אותם באתר הבנייה.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(3) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [16]=> object(WP_Term)#27896 (11) { ["term_id"]=> int(7) ["name"]=> string(14) "חשמלאים" ["slug"]=> string(104) "%d7%a2%d7%91%d7%95%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%97%d7%a9%d7%9e%d7%9c-%d7%95%d7%aa%d7%a7%d7%a9%d7%95%d7%a8%d7%aa" ["term_group"]=> int(7) ["term_taxonomy_id"]=> int(7) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(2839) "

אם אתם עומדים בפני פרויקט שיפוץ או בנייה הרי שאחד מבעלי המקצוע המרכזיים יהיה קבלן חשמל. מעבר לכך, גם במהלך עבודות חשמל פשוטות ובסיסיות ישנה חשיבות עצומה לביצוע מקצועי ואחראי, על ידי חשמלי מוסמך. כיצד לבחור את המומחים – על כך בשורות הבאות.

מדוע כה חשוב לבחור בחשמלאי מיקצועי

עבודתו של חשמלאי מערבת היבטים שונים הקשורים לבטיחות ולאיכות החיים שלכם. באשר לבטיחות, נדמה שאין צורך להרחיב בסכנות הנשקפות ממערכת חשמלית שאינה ממותקנת כראוי, החל מהתחשמלות ועד לשריפה.

ובאשר לאיכות החיים, בעל מקצוע רציני ומנוסה יסייע לכם בתכנון נכון, נוח ויעיל של נקודות החשמל בבית, בדגש על הצרכים הספציפיים לכל אחד מהחדרים.

מעבר לכך, אם מדובר בפרויקט בנייה או שיפוץ, חשוב לזכור כי עבודות של חשמלאים מלוות את כל השלבים וההליכים, וכל בעיה בהן תעכב את לוחות הזמנים. זאת, עוד לפני שדיברנו על בעיות ונזקים הנוטים להתגלות רק בשלב מאוחר, וכרוכים בלא מעט הוצאות על תיקונים.

איך לבחור נכון את בעל המקצוע

בשלב הראשון, עליכם לוודא כי האדם שאליו פניתם מחזיק רישיון חשמלאי לעיסוק במקצוע, ואל תתביישו לבקש שיציג בפניכם את התעודה שחייבת להיות בתוקף.

אגב, מהפרטים תוכלו להבין עד כמה מדובר באדם מנוסה, או לחילופין מתחיל, ולא פחות חשוב – הרישיון מסווג על פי ההכשרה לתכנון וביצוע עד אמפר מסוים שחייב להתאים לעבודות הנדרשות בביתכם.

במידה שהרישיון אינו תואם או לא בתוקף, אתם עלולים להסתבך עם החוק וגם עם החברה המבטחת את המבנה. אמנם, מרבית החשמלאים שאליהם תפנו אכן יוכלו להציג תעודות הולמות, אך אם הגיעו אליכם ידיעות על חשמלאי מומלץ כדאי לפנות אליו בשלב הראשון.

לאחר מכן, בחנו לפחות עוד שתי הצעות ובחרו בזו שהיא המשתלמת ביותר מחד, אך לא על חשבון איכות, מקצוענות ובטיחות מאידך.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(7) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [17]=> object(WP_Term)#27890 (11) { ["term_id"]=> int(23) ["name"]=> string(6) "זגג" ["slug"]=> string(80) "%d7%96%d7%92%d7%92-%d7%96%d7%92%d7%92%d7%99%d7%9d-%d7%96%d7%92%d7%92%d7%95%d7%aa" ["term_group"]=> int(2) ["term_taxonomy_id"]=> int(23) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(2947) "

אם בעבר הייתה זגגות מקצוע אחיד ומצומצם יחסית מבחינת היצע, הרי שכיום מדובר בתחום רב גוני המשלב אינספור סגנונות, מוצרים והיבטים אומנותיים.

על כן, בעזרת בעלי המקצוע ניתן להכניס אל הבית מוצרים יפהפיים ומרהיבים שישדרגו את מראהו, אך לשם כך יש לפנות כמובן אל אנשים מנוסים, רציניים ומיומנים.

סוגי עבודות זגגות

כפי שאמרנו, זגג רציני יכול לבצע עבורכם שורה ארוכה של מלאכות ולהגיע לתוצאות מרשימות מאוד. זאת, בין אם מדובר בעבודה עם זכוכית בלבד, או בשילוב חומרי גלם אחרים כגון ברזל, אלומיניום ועץ.

מדובר בין היתר בארונות, שולחנות, דלתות, חלונות, מדפים, אקווריומים, מחיצות, ועוד מגוון רחב של מוצרים. כל זאת, בדגש על התאמה לסגנון העיצוב המבוקש על ידי הלקוח, ותוך התחשבות באלמנטים שונים של החלל כגון גוונים, מרחב, כיווני אור וכדומה.

לדוגמא, בכל הקשור למטבחים יש להתאים זכוכיות למשטחי העבודה, ולתכנן את המוצרים כך שיעצימו את יתרונות הזכוכית שמאופיינת בברק, שקיפות וקו נקי. אגב, עבודה עם זגגים רציניים בהחלט נותנת יתרון במטבחים, מפני שמדובר בחומר עמיד מאוד בפני חום, לחות ושריטות, שגם קל מאוד לנקותו והוא אינו סופח שומנים וכתמים אחרים.

פנייה אל בעל המקצוע

זגגות היא עולם ומלואו ולכן עליכם לברר מספר פרטים עקרוניים בעת יצירת קשר עם בעלי מקצוע. תחילה מומלץ לקבל המלצות ממכרים ובני משפחה אם מי מהם נעזר בשירותי זגג בתקופה האחרונה.

בתוך כך, בררו איזו עבודה בדיוק נעשתה עבורם, שכן ייתכן שאתם זקוקים לפתרונות אחרים. על מנת לוודא את העניין באופן בטוח, התקשרו אל הזגג ושאלו אותו לגבי ניסיונו במלאכה הדרושה, בין אם מדובר בוויטרינה צבעונית או בשולחן בהזמנה אישית.

בנוסף, רצוי מאוד לגלוש בכמה אתרים של זגגים מקצועיים ולהתרשם מתיק העבודות שלהם. אמנם לא כל הפרויקטים מוצגים באתר אך בכל זאת תוכלו להתרשם אם הסגנון מתאים לכם.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(2) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [18]=> object(WP_Term)#27886 (11) { ["term_id"]=> int(8) ["name"]=> string(31) "עבודות אלומיניום" ["slug"]=> string(91) "%d7%a2%d7%91%d7%95%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%9c%d7%95%d7%9e%d7%99%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%9d" ["term_group"]=> int(8) ["term_taxonomy_id"]=> int(8) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(2936) "

אלומיניום הוא אחד החומרים השמישים ביותר בענף הבנייה, בין היתר עבור חלונות, דלתות, תריסים ומעקות. זאת, לאור מגוון יתרונות שמעניק החומר והיכולת להגיע עימו לתוצאות טובות מאוד.

יחד עם זאת, לפני שאתם פונים לבעלי המקצוע כדאי להכיר את המחירים הממוצעים, את האפשרויות הפתוחות בפניכם וגם את חסרונותיו ויתרונותיו המרכזיים של החומר.

כמה עולות עבודות אלומיניום

נכון להיום אין בנמצא מחירון אחיד, קבוע ומחייב עבור עבודות אלומיניום, כך שמן הסתם תקבלו הצעות שונות מהמומחים. זוהי בדיוק הסיבה שבגללה כדאי לפנות לפחות לשלושה מקצוענים, ולהשתמש בהצעותיהם על מנת להוריד את המחיר.

יחד עם זאת, זכרו שמחירי רצפה עלולים להעיד דווקא על חובבנות או שימוש בחומרי בלתי תקניים ולא איכותיים, לכן דאגו לברר פרטים אלו מבעוד מועד.

מעבר לכך, ישנן עלויות ממוצעות שבדרך כלל נהוגות בתחום. לדוגמא, עבור ייצור, הובלה והתקנה של חלונות אלומיניום נגררים (כולל התריסים) תצטרכו להיפרד מכ- 1,200 שקלים למ"ר. מאידך, מעקה יעלה לכם בסביבות 650 שקלים למטר רבוע, ותריס גלילה כ- 700 שקלים. בנוסף, כדאי לברר מראש עלויות של תיקון תריסים או תיקון חלונות, ולהשוות בין ההצעות השונות שקיבלתם.

למה דווקא אלומיניום

כאמור, מדובר בחומר בעל מספר יתרונות בולטים, כגון חוזק רב לעומת משקל נמוך, אפשרויות נוחות וגמישות מאוד לעיצוב והרכבה, ועמידות גבוהה לאורך שנים ששומרת על מראה המוצר.

מצד שני, יש לדעת שלאלומיניום קיימים גם מספר חסרונות, הנובעים מעבודת הרכבה בלתי מקצועית.

לדוגמא, על המוצרים עלולים להתגלות פגמים או שריטות, או שהאטימות אינה מקסימאלית מפני שנותרו סדקים. מעבר לכך, ראוי לזכור שהאלומיניום מגיב בצורה גרועה לסיד, נחושת ופלדה, העלולים לגרום להתפרקותו ולכתמים שאינם יורדים.

אלו בדיוק הסיבות שבגללן יש לפנות אל המקצוענים לצורך התייעצות וביצוע התקנות.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(2) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [19]=> object(WP_Term)#27882 (11) { ["term_id"]=> int(24) ["name"]=> string(12) "פרקטים" ["slug"]=> string(67) "%d7%94%d7%aa%d7%a7%d7%a0%d7%aa-%d7%a4%d7%a8%d7%a7%d7%98%d7%99%d7%9d" ["term_group"]=> int(1) ["term_taxonomy_id"]=> int(24) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(2957) "

אם אתם מחפשים מתקין פרקטים מקצועי בוודאי תוכלו למצוא באזור מגוריכם לא מעט אפשרויות והצעות, חלקן מטעם החברה שמשווקת את המוצר, ואחרות על ידי מומחים בתחום.

באופן כללי, התקנת פרקט אינה מלאכה מסובכת אך היא בכל זאת מערבת מספר שלבים, אותם יש לבצע בדייקנות רבה כדי שתוכלו ליהנות מריצוף איכותי לאורך זמן. גם אתם תוכלו לתרום להשגת היעד על ידי ליווי עבודות ההרכבה ומתן תשומת לב למספר נקודות חשובות.

למה לשים לב בעת התקנת פרקט

כאשר מגיע אליכם בעל מקצוע לצורך הרכבת פרקט ודאו כי בתחילת העבודה הוא מניח על האזור ספוג, שמטרתו למנוע חדירת לחות אל המוצר וגם לשמור על הבידוד האקוסטי.

לאחר מכן, המשיכו ללוות את העבודות ושימו לב להתקנה מושלמת, ללא מרווחים בין הלוחות ותוך השארה מרווח של כשמונה מילימטרים מהקיר. יחד עם זאת, באזורים גדולים במיוחד כמו הסלון רצוי להשאיר מרווח עוד יותר גדול מהקיר, וזאת בשל נטייתם של פרקטים להתרחב ולהתכווץ.

עוד עליכם לוודא כי סף הפרקט מונח מתחת לדלתות, כך שסגירתן לא תראה את התפרים שבין הלוחות, ובכל מקרה שימו לב שדריכה על הריצוף אינה מלווה בתחושה קפיצית.

לבסוף, על בעל המקצוע למלא את סף הכניסה לחדר אמבט או מקלחת בסיליקון למניעת חדירת מים, ואם בחרתם להתקין מספר סוגי פרקטים יש להשתמש בחיבור T ביניהם.

הכנות מקדימות

עוד לפני שאתם רוכשים ומתקינים מוצר מסוים, כדאי לזכור כי ריצוף זה אינו מומלץ למקומות רטובים כמו המקלחת, וגם לא למטבחים.

כמו כן, שימו לב להיצע שקיים בשוק, המתחיל בעץ מלא ומסתיים בלמינציה, ובכל מקרה לא להתפשר על האיכות ועל יצרן מוכר. מלבד זאת, לפני תחילת העבודות יש להקפיד שהרצפה הקיימת מחוזקת ויציבה בלי תנועות, אינה שקועה או משופעת, ובמידה שכן – צריך לבצע פילוס עם בטון מיוחד דליל.

לבסוף, נקו את הרצפה הקיימת מלכלוכים ואבק, פרקו את השטיחים הישנים אם ישנם ונקו את הדבק שנותר מתחתם.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [20]=> object(WP_Term)#27900 (11) { ["term_id"]=> int(9) ["name"]=> string(10) "דלתות" ["slug"]=> string(86) "%d7%91%d7%a2%d7%9c%d7%99-%d7%9e%d7%a7%d7%a6%d7%95%d7%a2-%d7%93%d7%9c%d7%aa%d7%95%d7%aa" ["term_group"]=> int(9) ["term_taxonomy_id"]=> int(9) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(2799) "

אם החלטתם לשדרג את הבית עם דלתות פנים וחוץ חדשות, או שאתם בדיוק מסיימים פרויקט בנייה או שיפוץ רציני, הרי שיש לבחור את המוצרים המתאימים לביתכם וכמובן להתקינם.

לגבי הרכישה עצמה, כאן רצוי להתייעץ עם מעצבי פנים המבינים בתחום, כדי לשקלל פרמטרים כגון גוונים, סגנונות עיצוב, בידוד ואטימות, עמידות בפני מים וכדומה.

ובאשר להתקנה, אם יש לכם ידי זהב והבנה בתחום תוכלו לבצעה בכוחות עצמכם, אך במקרים רבים ופרט בכל הקשור אל דלתות חוץ עדיף לפנות אל בעלי המקצוע.

כיצד למצוא מתקין מומלץ

התקנת דלתות מקצועית עשויה להוות חלק מהשירות שמציעה לכם החברה המשווקת, ואם אתם כבר רוכשים מוצר זה או אחר כדאי לבדוק את עלויות ההתקנה הנלוות.

יחד עם זאת, אם שמעתם על מתקין דלתות רציני ואחראי מפי מכרים ובני משפחה, אפשר בהחלט ללכת עם ההמלצות. שאלו אותם לגבי שביעות רצונם מהזמינות והמהירות בה בוצעה העבודה, וכמובן מהתוצאות, ולאחר מכן התקשרו אל המתקין ובררו לגבי מידת הפניות שלו בימים אלו ועלויותיו.

שימו לב, פנייה אל מספר מתקינים יכולה בהחלט להניב הצעות זולות יותר שגם ישמשו אתכם למיקוח, אך אל תתפשרו על אדם בלתי מקצועי ובעיקר אם אלו דלתות כניסה.

מהי תקופת האחריות שאתם מקבלים?

כאמור, לעיתים חברות המוכרות את הדלתות גם מספקות את שירותי ההתקנה, אך בכל מקרה ישנם הבדלים באחריות על היבטים אלו. כלומר, יצרן הדלת נותן עליה אחריות שמתפרשת על פני מספר שנים, אך חשוב להבין כי היא תופסת לגבי המוצר עצמו – ידיות, מנעולים, עץ וכדומה.

מצד שני, ישנם ליקויים המצויים באחריותו של המתקין, בין אם הוא משתייך לחברה המשווקת או מקצוען שפניתם אליו באופן ספציפי. כאן תקופת האחריות קצרה יותר ועומדת בדרך כלל על שנה, וכוללת בין היתר סגירה לא טובה, השתפשפות, בעיות בצירים וכן הלאה.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(5) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [21]=> object(WP_Term)#28065 (11) { ["term_id"]=> int(166) ["name"]=> string(17) "עבודות עץ" ["slug"]=> string(136) "%d7%a2%d7%91%d7%95%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%a2%d7%a5-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%93%d7%a7-%d7%a4%d7%a8%d7%92%d7%95%d7%9c%d7%95%d7%aa" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(166) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(4) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [22]=> object(WP_Term)#28066 (11) { ["term_id"]=> int(10) ["name"]=> string(23) "מתקין מזגנים" ["slug"]=> string(166) "%d7%9e%d7%aa%d7%a7%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%96%d7%92%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%98%d7%9b%d7%a0%d7%90%d7%99-%d7%94%d7%aa%d7%a7%d7%a0%d7%aa-%d7%9e%d7%96%d7%92%d7%a0%d7%99%d7%9d" ["term_group"]=> int(10) ["term_taxonomy_id"]=> int(10) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(2749) "

לפני שאתם מזמינים מתקין מזגנים לבית או למשרד, כדאי שתדעו דבר או שניים על עבודתו של בעל המקצוע.

בשורות הבאות תוכלו לקרוא סקירה קצרה על העבודות שיבוצעו, וגם טיפים לבחירה נכונה של מקצוענים בתחום.

שלבי התקנת מזגן

התקנת מזגנים כרוכה במספר שלבים בסיסיים, המתחילים במדחס. כלומר, בשלב הראשון יותקן המדחס באזור שהוגדר מראש ליד ביתכם, עדיף במרחק של כ- 50 ס"מ מהקיר, וכמו כן מומלץ להוסיף מתקן המונע גניבות.

לאחר מכם יחוברו הצינורות שמעבירים אוויר מהמדחס אל המזגן, כשבמידת הצורך ניתן להאריך את הצנרת אך הדבר יפגום בתפוקת המכשיר. לאחר מכן, אם מדובר במזגן עילי יתקין טכנאי מזגנים נקודת חשמל בגובה הנדרש, ולבסוף ימלא את הגז בלחץ הנכון.

פנייה למומחים

גם אם השלבים שלעיל נראים פשוטים למדי, חשוב לזכור כי התקנת או תיקון מזגנים היא עבודה שיש להשאיר למקצוענים.

זאת מאחר שהתקנה בלתי נכונה עלולה לפגום ביעילות המכשיר, לגרום נזקים לדירה עצמה, ואף להוות סכנה בטיחותית. לכן, פנו תחילה אל בני משפחה ומכרים שנעזרו לאחרונה בשירותים אלו, והינם שבעי רצון מהתוצאות.

אם קיבלתם המלצות טובות על אדם או חברה מסוימים, הרי שזהו צעד בכיוון הנכון. במידה שאין לכם המלצה ספציפית תוכלו להיכנס לרשת האינטרנט ולבדוק באתרים פרטיים ובאינדקסים, שם גם מפורטים מחירים כלליים של העבודות.

יחד עם זאת, אל תסתפקו בקריאה ובררו בטלפון מהו בדיוק ניסיונו של הטכנאי, האם הוא יודע למשל להתקין מזגן מיני מרכזי או כל מכשיר אחר שרכשתם, וכמובן בקשו הצעת מחיר. על ההצעה להיות ברורה ומפורטת, מבלי להישאר נושאים בלתי ברורים שיובילו להוצאות לא צפויות. עליה לפרט את כל מרכיבי העבודה, לרבות הוספה של נקודת חשמל, שבירה של קיר גבס, יצירתו של פתח לאוורור וכן הלאה.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(3) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [23]=> object(WP_Term)#28001 (11) { ["term_id"]=> int(169) ["name"]=> string(19) "עבודות צבע" ["slug"]=> string(55) "%d7%a2%d7%91%d7%95%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%a6%d7%91%d7%a2" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(169) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(3134) "

מעת לעת עולה הצורך לבצע צביעת בית, בין אם את כולו או חדרים מסוימים. למשל, לפני שאנו נכנסים לדירה שקנינו מיד שנייה, כאשר הקירות מאבדים מצבעם המקורי, לאחר שיפוצים, לקראת החגים וכדומה.

אמנם, עבודות צבע אינן מהוות משימה בלתי אפשרית לביצוע עצמאי, אך לעיתים אנו מעוניינים בתוצאות איכותיות יותר, או שאין בידינו הזמן, הניסיון והיכולת להתמודד עם הפרויקט לבד.

זהו הזמן להזמין צבעי מקצועי, אך לפני שאתם מרימים את הטלפון כדאי שתקראו את ההמלצות הבאות לגבי בחירה נכונה בבעל מקצוע, ולגבי העלויות הצפויות.

איך בוחרים צבעי טוב?

כמו בכל תחום, התחילו בהמלצות של חברים ומכרים, או בביקורות שניתן לקרוא ברשת האינטרנט. לאחר שקיבלתם מספר כיוונים התקשרו אל אנשי המקצוע ובררו עימם מספר נקודות בסיסיות.

ראשית, בררו

שנית, יש לברר מה כוללת בדיוק הצעת המחיר, ולדאוג כי זו תירשם באופן מפורט לרבות שעות העבודה, סוגי צבע וחומרים נוספים.

עוד חשוב להבין כמה אנשים יעסקו במלאכה, האם תיאלצו לפנות את הבית לתקופה זו, והאם קיימת גמישות מבחינת השעות – למשל שהצביעה תתקיים כשאתם מצויים מחוץ לביתכם.

וכמה זה עולה?

אין מחירון אחיד עבור עבודתם של צבעים, כך שכדאי לבצע סקר שוק ולהשוות בין ההצעות שקיבלתם.

יחד עם זאת, כדאי לזכור שישנם מספר פרמטרים המשפיעים על העלויות.

לדוגמא, ככל שהשטח הדרוש לצביעה גדולה יותר כך יעלה המחיר.

הדבר נכון גם לגבי איכות הצבעים, שמצד אחד ניתן לחסוך עליהם ומצד שני לקחת בחשבון את ההשלכות המהותיות לטווח הארוך, שאולי לא ישתלמו.

עוד נקודה שתשפיע על המחירים שיבקשו מכם הוא מצב הבית. כלומר, אם הוא בדיוק עבר שיפוץ וריק מפריטי ריהוט ניתן לבצע את המלאכה במהירות ובזול יחסית, לעומת עבודות הכנה ממושכות ויקרות יותר בבתים מלאי רהיטים שצריך לעטוף, לארגן ולשמור עליהם.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [24]=> object(WP_Term)#28002 (11) { ["term_id"]=> int(11) ["name"]=> string(23) "עבודות נגרות" ["slug"]=> string(67) "%d7%a2%d7%91%d7%95%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%a0%d7%92%d7%a8%d7%95%d7%aa" ["term_group"]=> int(11) ["term_taxonomy_id"]=> int(11) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(2769) "

אם אתם צריכים עבודות נגרות לצורך בניית מטבח חדש, שדרוגים בדירה קיימת או לייצור רהיטים, חשוב מאוד להקדיש את הזמן הראוי לאיתור בעלי מקצוע הולמים.

זאת מאחר שהמוצרים אמורים לשרת אתכם נאמנה לאורך שנים, ולתת מענה הולם מבחינה פרקטית ואסטטית. לשם כך, תוכלו להיעזר במספר המלצות בסיסיות.

 

 

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(6) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [25]=> object(WP_Term)#28003 (11) { ["term_id"]=> int(171) ["name"]=> string(17) "חיטוי מים" ["slug"]=> string(49) "%d7%97%d7%99%d7%98%d7%95%d7%99-%d7%9e%d7%99%d7%9d" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(171) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [27]=> object(WP_Term)#28005 (11) { ["term_id"]=> int(172) ["name"]=> string(35) "פורטל בניה, שיפוצים" ["slug"]=> string(98) "%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%98%d7%9c-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%94-%d7%a9%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a6%d7%99%d7%9d" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(172) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(1063) "

מרכז מידע לבונה הוקם בשנת 2012 על מנת לעזור לאנשים המעוניינים לבנות או לשפץ את ביתם ואשר אינם בקיאים בתחום הבניה.
במרכז מידע לבונה יש צוות של בעלי מקצוע בתחום הבניה, הן בתחום התכנון כגון, אדריכלים, אדריכלי נוף ומהנדסים והן בתחום הביצוע, במקצועות השונים כגון, קבלני בניין, חשמלאים, אינסטלאטורים וכיוצא בזה והן בתחומים שקשורים בקשר זה או אחר לענף, כגון עורכי דין, יועצי משכנתאות וכיוצא בזה כדי להעשיר מניסיונם את המתעניינים במאמרים, בטיפים ובתמונות של עבודה תקינה עם הסברים גם על עבודה לא תקינה ואף מסוכנת, כדי למזער נזקים ולהימנע מעוגמת נפש ובסופו של התהליך לקבל עבודה איכותית ותקינה.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(2) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [28]=> object(WP_Term)#28006 (11) { ["term_id"]=> int(13) ["name"]=> string(23) "עבודות גינון" ["slug"]=> string(67) "%d7%a2%d7%91%d7%95%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%92%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%9f" ["term_group"]=> int(13) ["term_taxonomy_id"]=> int(13) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(2772) "

אנשים רבים בישראל מחזיקים גינות הנדרשות לטיפוח ותחזוקה על בסיס קבוע, ועוד רבים היו רוצים להקים גינה או לשדרג אותה ממצבה הנוכחי. לעיתים קרובות מדובר במשימות הניתנות לביצוע באופן עצמאי, ורק דורשות קריאת חומרים מקצועיים באינטרנט ורכישת כלים מתאימים. ואולם, אם אין לכם את הזמן, היכולת או הרצון להקים ולטפח את חצר הבית, הרי שהכתובת הנכונה היא חברת גינון.

הקמה מקצועית של גינות

אם אתם מעוניינים להפוך את החצר לגן פורח, למדשאה מטופחת או למקום פתוח ומזמין לאירוח והסבה, תוכלו לפנות אל חברות המתמחות בתחום עיצוב גינות.

יש להבין כי מדובר בתכנון מעמיק שצריך לקחת בחשבון מגוון רחב של היבטים ואלמנטים. לדוגמא, יש לבחון את גודלו של השטח המיועד, את הרכב הקרקע בו, תנאי מזג האוויר והיבטים של אור וצל. בנוסף, צריך כמובן להתייחס לרצונות המסוימים שלכם, כגון יצירת מתחמים נפרדים, שבילים, בריכות נוי, מזרקות, אזור משחק לילדים, פינת אירוח ועוד.

מלבד זאת, ישנם סגנונות עיצוב רבים ושונים של גנים, כגון סגנון ים תיכוני, יפני ואנגלי, כאשר כל אחד מהם כולל צמחייה שונה ועיצובים אופייניים. לכל אלו ועוד תדאג עבורכם החברה, לרבות המלצות על ריהוט, תאורה, גדרות, מערכות השקיה מתקדמות וכדומה.

תחזוקת גינות

כאמור, בכל חצר מטופחת נדרשות עבודות גינון שוטפות, המשתנות בהתאם להרכב הצמחים ועונות השנה. למען מטרה זו אין צורך לפנות דווקא אל חברה גדולה המתמחה בתחום, ואפשר בהחלט להתייעץ עם גנן פרטי שגם יוכל לבצע עבורכם את המלאכות הנדרשות. מדובר בין היתר בעישוב, דישון, השקיה, כיסוח דשאים, טיפול במזיקים וגיזום, וכן חידוש פני החצר בעת הצורך. אכן, גינון מהווה עולם ומלואו, ובעזרת בעלי המקצוע אפשר בהחלט להגיע לתוצאות נאות ואף מרשימות, ללא הוצאות גבוהות במיוחד

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(2) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } [29]=> object(WP_Term)#28007 (11) { ["term_id"]=> int(190) ["name"]=> string(24) "יועץ פנג שואי" ["slug"]=> string(124) "%d7%99%d7%95%d7%a2%d7%a5-%d7%a4%d7%a0%d7%92-%d7%a9%d7%95%d7%90%d7%99-%d7%a2%d7%99%d7%a6%d7%95%d7%91-%d7%a4%d7%a0%d7%99%d7%9d" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(190) ["taxonomy"]=> string(13) "bizcategories" ["description"]=> string(3901) "

תפקידו של יועץ פנג שואי

לעיתים אתם נכנסים לבית או למשרד, ולמרות עיצובו המושקע והקפדני אינכם חשים בנוח. הסיבה לחוסר הנוחות טמונה בחסימות ובזרימות לא נכונות של אנרגיה, אשר יועץ פנג שואי יכול לסייע בארגונן וסידורן מחדש. מדובר בארגון המחדש ומשפר את איכות החיים על ידי פתיחת והחדרת אנרגיות חיוביות, יצירת תחושה נעימה ומרגיעה ואפשרות לצמיחה והצלחה.

תרומתו של ייעוץ פנג שואי

ייעוץ פנג שואי נועד לייצר בבית ובסביבתו אנרגיה מאוזנת, חיובית ומיטיבה הניכרת באווירה הרמונית, אסטטית ונעימה. זוהי אנרגיה התורמת לקשת רחבה של תחומים וצרכים כדוגמת קשרי משפחה וזוגיות, בריאות, פריון, תקשורת, שפע והצלחה.

מי נדרש לשירותי יועץ?

יועץ פנג שואי מקצועי מעניק לכול לקוח ייעוץ דיסקרטי המותאם אישית לו ולמשפחתו, על פי רצונותיו, צרכיו ויכולותיו הכלכליות. הייעוץ יכול להיות לפני השכרת או רכישת בית ושטח לבנייה, בטרם או במהלך עבודות בניה או שיפוץ, וכן ליצירת שינוי בבית קיים שאינו מחייב שינויים מהותיים במבנה שלו.

 

שירותים אלו יכולים ללוות כול שלב בבניית ועיצוב חלל פנימי וחיצוני, לרבות ליווי מלא החל משלבי תכנון ראשוניים למיקום חדרים ותשתיות, ועד לבחירת סקאלת צבעים ופריטי ריהוט.

מה כוללים שירותי ייעוץ פנג שואי

שירותיו של יועץ פנג שואי כוללים את המרכיבים העיקריים הבאים:

 

 

 

בחירה נכונה של יועץ

על מנת לאתר יועצי פנג שואי מקצועיים וטובים מומלץ לבדוק כבר בשיחת הטלפון הראשונית את הכשרתם וניסיונם. כמו כן, בפגישת ההיכרות ודאו כי יש לכם כימיה טובה עם היועץ, שהוא מסוגל להבין את הבעיות, הרצונות והצרכים שלכם, ומנגד שאבחונו, הסבריו ועצותיו מובנים לכם ומרגישים לכם נכונים ומתאימים לביתכם.

 

לבסוף, אין טוב ממראה עיניים. לכן כדאי לבחון עבודות קודמות של איש המקצוע ולוודא שאתם מתחברים אל תוצאותיהן וחזותן.

" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" } }
בעלי מקצוע
מרכז
ראשון לציון
קריית אונו
ראש העין
ר"ג - ב"ב - גבעתיים
תל אביב
גבעת שמואל - פתח תקווה
אור יהודה - סביון - יהוד
חולון - בת ים
אזור הצפון
חוף הכרמל
זכרון - בנימינה
כרמיאל
עפולה
נהריה
קריית טבעון
טבריה
עמק יזרעאל
רמת הגולן
הגליל המערבי
הגליל העליון
הגליל התחתון
יקנעם והסביבה
חיפה
קריות
אזור ירושלים
גבעת זאב
בית שמש
גוש עציון
הר חברון
ישובי בניימין
ירושלים
מבשרת
מעלה אדומים
אזור הדרום
קריית גת
באר שבע והסביבה
עומר - מיתר - להבים
נתיבות - שדרות - אופקים
דימונה והסביבה
אשקלון
אזור אילת
אילת
אזור השרון
רעננה - כ"ס - הוד השרון
הרצליה - רמת השרון
נתניה
קדימה - צורן - פרדסיה
תל מונד והסביבה
עמק חפר
חדרה
קסריה
פרדס חנה - כרכור
ישובי השומרון
אריאל והסביבה
אזור השפלה
אשדוד
רמלה - לוד
מודיעין והסביבה
שהם והסביבה
רחובות - יבנה - נס ציונה
גדרה והסביבה
עבודות ריצוף
פרגולות
חומרי בניין ואינסטלציה
חברת הובלות
התקנת אינטרקום
יועץ משכנתאות
חימום תת רצפתי
אדריכלים
מתווכים
קבלני שיפוצים
חברת בדק בית
יועץ בטיחות
אינסטלטורים
מפקח בניה
חשמלאים
זגג
עבודות אלומיניום
פרקטים
דלתות
עבודות עץ
מתקין מזגנים
עבודות צבע
עבודות נגרות
חיטוי מים
פורטל בניה, שיפוצים
עבודות גינון
יועץ פנג שואי
סנן לפי אזור פעילות: בחר איזור
מחפשים איש מקצוע בתחום כללי מתקין מזגנים